WordPress in een paar klikken online!
WEBWINKELS
OVERZICHT.NL
Online shoppen begint hier!
A SIGNA BUSINESS COMPANY  I  © Alle rechten voorbehouden


Blokker: met omnichannel bestaan we nog eens 120 jaar.

Blokker zal dit jaar wederom investeren in distributie, logistiek, IT , klantenservice en de webshop om
het omnichannel aanbod voor de klant te verbeteren, zo schrijft het bedrijf in een persbericht. In het
kader van deze investeringen laat Blokker 440 medewerkers uit de 250 fysieke winkels (zo’n 6 procent
van het totaal) gaan.

Consumentenstroom
‘We willen dé huishoudformule van Nederland zijn en blijven door de bedrijfsvoering aan te passen’,
zegt woordvoerster Sandra Maas van Blokker. ‘Helaas moet dat op deze manier. We willen de winkels
aanpassen aan de huidige consumentenstroom.’

Winkels blijven belangrijk
De pilotwinkels, waarin consumenten bij zogenoemde B-points onder andere online kunnen bestellen,
zijn de keten goed bevallen. ‘We rollen deze pilotwinkels dit jaar verder uit’, zegt Maas. ‘We zijn niet
van plan om winkels te sluiten, want dankzij de filialen hebben we wel zo’n zeshonderd afhaalpunten
voor online orders voor onze klanten in Nederland. De winkels blijven dus zeker belangrijk.’

Online omzet
De online omzet van Blokker als keten binnen de gelijknamige holding steeg vorig jaar met ruim 40
procent. In het laatste kwartaal van vorig jaar groeide de omzet uit het online kanaal - dankzij de
oprichting van e-commerce tak Nextail in oktober - met 65 procent ten opzichte van dezelfde periode
in 2013. Voor 2015 verwacht Blokker wederom een ‘forse toename’ van de opbrengsten. Onder andere
uit de nieuwe Belgische webshop van de keten.


BRON: Twinkle Magazine